הייחודיות של אלעד זעירא שמאי מקרקעין

הקדמה

מזה מספר שנים מספק משרדנו שירותי שמאות מקרקעין עבור לקוחות פרטיים ועסקיים הנזקקים להערכת שווי נכסיהם.

השירות ניתן באופן אישי מטעם שמאים המתמחים באזורים ספציפיים בישראל, בדגש על זמינות מלאה ועל הרמה המקצועית הגבוהה ביותר.

חשוב להבין כי הערכת שווי הנכס הינו צעד חיוני ומתבקש לפני ביצוע עסקת נדל"ן, וזאת בשל מספר סיבות מרכזיות.

לבצע עסקה אחראית ומשתלמת

בראש ובראשונה, תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לספק חוות דעת הנוגעת לערכה הראלי של הנכס.

כמו בכל ענף במשק, גם כשמבצעים עסקאות נדל"ן מעוניין המוכר להגדיל את רווחיו, ולכן ידרוש עבור הדירה שבבעלותו סכום גבוה ככל האפשר.

כך עשוי להיווצר מצב בו מחיר הדירה אינו משקף את ערכה הראלי בשוק, כשההפרשים מגיעים לעשרות ואף למאות אלפי שקלים.

ואולם, יש להבין כי ערכה של דירה אינו עניין של משאלות לב, אלא של מגוון פרמטרים כגון מפרט, גודל, סביבה, רישיונות והיתרים, מצב משפטי, ליקויי בנייה, תוספות, ובפרט – עסקאות שנעשו באזור על נכסים דומים.

לקונה שאינו מעורה בעניינים אלו קשה מאוד להבין האם המחיר משקף את הערך הראלי, ובמקרים רבים מתבצעות עסקאות בלתי נבונות ובלתי משתלמות.

לעומת זאת, שמאי דירות בודק את מכלול המרכיבים שתוארו לעיל, ומוציא תחת ידיו דו"ח מפורט ובעל תוקף משפטי המונע טעויות וחוסך סכומים נכבדים.

יש לציין כי לעתים קרובות גם המוכר עצמו אינו מודע למכלול ההיבטים הקשורים בדירה, ולכן הערכת שוויה עשויה לגלות כי ברשותו נכס בעל ערך גבוה בהרבה משחשב.

היערכות מבחינת מיסוי

נקודה חשובה נוספת של הערכת שווי דירה היא כל הקשור במיסים, תשלומים והיטלים שונים לרשויות. באופן כללי, מדובר במס רכישה שאותו משלם הקונה בהתאם למדרגות שונות, ובמס שבח בו מחויב המוכר.

כמו כן, במקרים מסוימים יש להוסיף תשלומים למנהל מקרקעי ישראל, והיטלי השבחה לרשות המקומית אם שונו זכויות הבנייה במקום.

גם כאן, מדובר בסכומים העשויים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים בקלות, ושמאי המקרקעין יפרט אותם בפני הלקוח על מנת שיוכל להיערך בהתאם מבחינה פיננסית.

יתר על כן, במקרים רבים ניתן להשיג הפחתה ואף פטור מלא מתשלום המיסים, שמאי דירות יצביע על אפשרויות אלו ובכך יחסוך ללקוח ממון נכבד.

לפניות ומידע נוסף

יש לציין כי בנוסף לאמור לעיל יש עוד שורה ארוכה של מטרות וחשיבויות להערכה מקצועית של שווי דירה, בין אם לצורך ערעור על שמאות של גופים ציבוריים, או לקבלת פיצויים בשל תכניות פיתוח.

מי אנחנו

משרד "זעירא אלעד – שמאות מקרקעין" הוקם ע"י זעירא אלעד, שמאי מקרקעין מוסמך ומתכנן ערים, חבר לשכת השמאים, עד מומחה מטעם בית המשפט, יוצא משרדי שמאות מובילים ובעלי מומחיות בתחומי שמאות רבים כגון: הערכת נכסים לבנקים מסחריים ולבנקים למשכנתאות, היטל השבחה, פיצויי הפקעה, שומות למנהל האזרחי באיו"ש עיריות, חברת עמידר ועוד.

קראו עוד עלינו ועל הייחודיות של אלעד זעירא שמאות מקרקעין

מעוניינים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


דילוג לתוכן